REGULAMIN FESTIWALU FESTIVAL REGULATIONS
REGULAMIN FESTIWALU
1. Czas i
miejsce
1.1.
Międzynarodowy Katolicki Festiwal Filmów i
Multimediów Niepokalanów 'AD jest imprezą coroczną, odbywającą się w Polsce w
drugiej połowie maja każdego roku w
terminie ogłoszonym przez Komitet
Organizacyjny.
1.2.
Miejscem Festiwalu jest Niepokalanów
(Paprotnia / Teresin), oddalony od Warszawy o 45 km. Część projekcji i
imprez festiwalowych może być organizowana w Warszawie oraz w innych
miastach.
2.
Cele i zadania
Festiwalu
2.1.
coroczne podsumowanie polskiego i
światowego dorobku w dziedzinie filmu i multimediów, inspirowanego wartościami
ewangelicznymi;
2.2.
wspieranie twórczości filmowej i multimedialnej pozostającej w zgodzie
z katolicką nauką
społeczną;
2.3.
poszerzenie wiedzy o formach mediów
służących przekazywaniu Dobrej
Nowiny;
2.4.
pomocy w międzynarodowej dystrybucji i
wymianie dzieł o podanych wyżej wartościach.
3. Patronat, organizatorzy i
sponsorzy
3.1.
Osobisty
patronat nad Festiwalem pełni
Prymas Polski.
3.2.
Organizatorem Festiwalu jest Katolickie Stowarzyszenie Filmowe im.
Św. Maksymiliana Marii Kolbego, które powołuje Komitet Organizacyjny i Dyrektora
Festiwalu.
3.3.
Stałej opieki Festiwalowi udzielają: Klasztor Ojców Franciszkanów -
Niepokalanów i Stowarzyszenie "Rycerstwo Niepokalanej" w
Polsce.
3.4.
Komitet Organizacyjny powołuje:
-
Komitet
Honorowy,
-
Komisję
Selekcyjną,
- Międzynarodowe Jury i jego przewodniczącego;
pełnoprawnym członkiem Jury jest także przedstawiciel międzynarodowej
organizacji katolickiej filmu, telewizji i radia
SIGNIS.
3.5.
Sponsorami Festiwalu mogą być osoby fizyczne i prawne
wspierające organizację Festiwalu w formie darowizn pieniężnych i materialnych
oraz poprzez świadczenie nieodpłatnych usług na rzecz
Festiwalu.
4. Kategorie
filmów i
multimediów
4.1. Filmy są oceniane w czterech kategoriach
konkursowych: filmy fabularne,
filmy dokumentalne, programy
telewizyjne, edukacyjne i
katechetyczne oraz filmy
amatorskie.
4.2. Programy radiowe są oceniane w dwóch kategoriach
konkursowych: słuchowiska oraz reportaże i krótkie audycje
cykliczne.
4.4. Programy multimedialne oraz strony internetowe www.
oceniane są bez podziału na
kategorie.
4.5. W zakresie prac multimedialnych w miarę rozwoju
konkursów w poszczególnych kategoriach Komitet Organizacyjny może wprowadzić
nowe, bardziej szczegółowe podziały.
5.
Nagrody
5.1. Główną
nagrodą Festiwalu jest GRAND PRIX
NIEPOKALANÓW 'AD przyznawana za film niezależnie od jego
kategorii.
5.2. W kategoriach filmowych oraz w kategoriach
programów radiowych i multimedialnych przewidziane są po trzy nagrody
regulaminowe: pierwsza, druga i trzecia.
5.3.
Nagrody w kategoriach filmowych i radiowych oraz dla programów
multimedialnych przyznaje Jury Festiwalu.
5.4. W kategori stron internetowych przewidziane są
wyróżnienia przyznawane przez Komitet Organizacyjny Festiwalu.
5.5. Nagrody i wyróżnienia regulaminowe Festiwalu mają charakter honorowy (dyplomy). Nagrody rzeczowe i pieniężne mogą być przyznawane w przypadku ich ufundowania przez sponsorów Festiwalu.
5.6.
Międzynarodowa katolicka organizacja ds. filmu, telewizji i radia SIGNIS
przyznaje swoje specjalne nagrody według własnych
kryteriów.
5.7. Pozaregulaminowe nagrody specjalne mogą być ufundowane przez osoby fizyczne i prawne z kraju i zagranicy pod warunkiem zgłoszenia regulaminu ich przyznawania najpóźniej dwa tygodnie przed otwarciem Festiwalu i zaakceptowania przez Komitet Organizacyjny.
5.8. Promocja. Informacje o wszystkich filmach i
programach odpowiadających warunkom festiwalu są zamieszczane w Katalogu
Festiwalowym, wydawanym w języku polskim i
angielskim.
6. Komisja
Selekcyjna i Międzynarodowe Jury
Festiwalu
6.1.
Komisja Selekcyjna dokonuje przeglądu wszystkich nadesłanych
dzieł, dopuszcza filmy i prace multimedialne do prezentacji na Festiwalu jako
zgodne z celami Festiwalu oraz kwalifikuje filmy i prace multimedialne do
Przeglądów Konkursowych w poszczególnych kategoriach biorąc pod uwagę ich treść,
przesłanie i formę. Komisja Selekcyjna ma prawo do ostatecznego kwalifikowania
filmów i programów do
poszczególnych kategorii.
6.2.
Międzynarodowe Jury Festiwalu, przyznaje nagrody regulaminowe i
pozaregulaminowe. W zależności od
potrzeb - Jury może być podzielone na podkomisje oceniające poszczególne
kategorie filmów i prac
multimedialnych.
6.3. Decyzje Komisji Selekcyjnej i Międzynarodowego Jury
są ostateczne.
7. Zgłoszenia
filmów
7.1.
Na Festiwal mogą być zgłaszane filmy
spełniające wymagania określone w punkcie 2. i zrealizowane w ostatnich trzech
latach. W wyjątkowo uzasadnionych przypadkach mogą być zgłaszane filmy starsze. Czas
trwania filmu amatorskiego nie może przekraczać 40
min.
7.2.
Zgłoszenia kopii przeglądowych filmów do przeglądu selekcyjnego będą
przyjmowane wyłącznie na płytach DVD lub VCD, w wyjątkowych przypadkach - na
kasetach VHS (PAL).
7.3. Każdy
film winien być zgłoszony na oddzielnej płycie i opisany na oddzielnym
formularzu ZGŁOSZENIA. Formularze można otrzymać w Biurze Festiwalu lub uzyskać
z internetu www.warszawa.mazowsze.pl/niepokalanow
7.4.
Filmy mogą być
przyjęte w oryginalnej wersji językowej pod warunkiem załączenia polskiej
i / lub angielskiej listy
dialogowej . Dla filmów w wersji polskiej wymaganie to dotyczy filmów
zakwalifikowanych do Przeglądu
Konkursowego.
7.5. Filmy należy zgłaszać w terminie do dnia 31 stycznia
wraz z wypełnionym Formularzem Zgłoszenia
na adres : Katolickiego
Stowarzyszenia
Filmowego.
7.6. Wyniki prac Komisji Selekcyjnej zostaną
opublikowane na stronach internetowych Festiwalu i przesłane zainteresowanym
najpóźniej do dnia 20 kwietnia.
7.7. Filmy zakwalifikowane przez Komisję Selekcyjną
do Przeglądu Konkursowego
mogą być prezentowane na
Festiwalu na płytach DVD lub VCD, w wyjątkowych przypadkach - na kasetach
VHS w systemie PAL i powinny być przesłane najpóźniej do 10 maja.
7.8. Pełne
koszty przesłania kaset do przeglądu selekcyjnego i konkursowego pokrywają
Zgłaszający. Odbiór kopii
konkursowych filmów przesłanych na Przegląd Konkursowy jest możliwy pięć dni po
zakończeniu Festiwalu w Biurze Festiwalu w Warszawie. Ewentualne odesłanie kopii
konkursowych odbywa się na koszt
odbiorcy.
7.9. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo wykorzystania
w celach promocyjnych m.in. w telewizji fragmentów filmów
nagrodzonych.
7.10. Przeglądowe kopie filmów wraz z listami
dialogowymi pozostają w Archiwum Festiwalu i mogą być wykorzystywane do pokazów
niekomercyjnych: promocyjnych i edukacyjnych w Polsce i
zagranicą.
8. Zgłoszenia
prac
multimedialnych
8.1.
Na Festiwal mogą być zgłaszane prace spełniające wymagania
określone w punkcie 2. i zrealizowane w ostatnich dwóch latach.
8.2.
Zgłoszenia kopii do przeglądu selekcyjnego będą przyjmowane:
programy radiowe - na płytach CD lub kasetach magnetofonowych, programy
multimedialne wyłącznie na płytach CD.
8.3.
Każda praca multimedialna powinna być zgłoszona na
oddzielnej płycie (kasecie) i opisana na oddzielnym formularzu ZGŁOSZENIA. Formularze można otrzymać w Biurze
Festiwalu lub uzyskać z internetu www.warszawa.mazowsze.pl/niepokalanow
8.4.
Programy
radiowe i multimedialne mogą być przyjęte w oryginalnej wersji językowej pod
warunkiem załączenia polskiej i / lub angielskiej listy
dialogowej. Dla
programów w wersji polskiej wymaganie to dotyczy filmów zakwalifikowanych do Przeglądu
Końcowego.
8.5.
Prace multimedialne należy zgłaszać w terminie do dnia 28 lutego
wraz z wypełnionym Formularzem
Zgłoszenia na adres : Katolickiego Stowarzyszenia
Filmowego.
8.6. Przeglądowe kopie prac multimedialnych pozostają
w Archiwum Festiwalu i mogą być
wykorzystywane do prezentacji
niekomercyjnych: promocyjnych i
edukacyjnych.
9. Uczestnictwo w
Festiwalu
Zgłoszenia
osobistego udziału (pobytu) będą przyjmowane do 10 maja na
specjalnych Formularzach. Po tym terminie
zgłoszenia będą przyjmowane w miarę wolnych
miejsc.
10. Program
Festiwalu
10.1. Uroczyste otwarcie Festiwalu odbywa się w jego
pierwszym dniu i obejmuje: spotkanie inauguracyjne zakończone projekcją
wybranego filmu konkursowego wybranego przez Komitet
Organizacyjny.
10.2. Programy poszczególnych dni Festiwalu obejmują
prezentacje konkursowe, Mszę Św., rozważania religijne tzw. "Czas na refleksje"
i spotkania
dyskusyjne.
10.3.
Uroczyste zakończenie Festiwalu odbywa się w ostatnim dniu Festiwalu i
obejmuje: Mszę św., ogłoszenie wyników, wręczenie nagród .i prezentacje
nagrodzonych prac.
10.4. Program Festiwalu może być wzbogacony imprezami towarzyszącymi jak seminaria, dyskusje, wystawy, przeglądy pozakonkursowe, występy artystyczne, targi nagrań multimedialnych i sprzętu.